728 x 90

5 osvědčených marketingových strategií

5 osvědčených marketingových strategií

Pro malé podnikatele je zásadní držet se trendů, které hýbou světem marketingu. Aby tomu tak bylo, je nutné pochopit nejnovější vývoj a chytit příležitost za pačesy. Neusněte na vavřínech a využijte osvědčené marketingové strategie v roce 2024.

Ať už jste v oblasti marketingu nováček, nebo ostřílený senior, neuškodí si v krátkosti připomenout, co to marketingová strategie je a proč je důležitá.

Marketingovou strategii si můžete představit jako dlouhodobý plán, který obsahuje množství kroků, nástrojů, analýz, nápadů, ale i jasně daných aktivit, které vedou k naplnění cíle (nebo cílů) společnosti. Díky marketingové strategii porozumíte své cílové skupině, a získáte tak na trhu konkurenční výhodu.

Jaké marketingové strategie využít v roce 2024?

Pojďme se nyní podívat na konkrétní trendy, které můžete využít ke svému růstu v roce 2024.

1. Umělá inteligence alias AI

Asi nikoho nepřekvapí, že je na prvním místě právě umělá inteligence. Kdo dneska neovládá některé z nástrojů AI, jako by nebyl. Nejen v marketingu a marketingových strategiích je totiž její využití přínosné.

S pomocí umělé inteligence můžete analyzovat data, optimalizovat kampaně a také rozvíjet svůj vztah se zákazníky. Jedním z typů AI, která pomáhá rozvíjet vztah s klientem, je například chatbot. Chatboti využívají umělou inteligenci a díky ní poskytují zákazníkům okamžitá řešení.

Umělá inteligence nabízí možnost personalizace obsahu nebo automatizaci marketingových procesů. V rámci personalizace obsahu pomáhá AI s analyzováním chování zákazníků, na jehož základě pak vytvoří přesně takový obsah, který bude pro klienty zajímavý.

Automatizaci můžete zase využít v rámci emailingu nebo retenci zákazníků (retence zákazníků zahrnuje všechny aktivity, které směřují k udržení odcházejících zákazníků, zlepšení jejich loajality a odstranění příčin jejich nespokojenosti – pozn. red.).

2. Videoobsah

Stačí se rozhlédnout okolo sebe a uvidíte lidi různých věkových kategorií, jak koukají do svých mobilů na Instagram Reels, TikTok nebo Facebook. Krátká úderná videa, která vaše zákazníky na sociálních sítích zaujmou, jsou letošní „must have“.

Ve videu můžete kombinovat hned několik prvků zároveň, a to může pomoci s pochopením obsahu a jeho zapamatováním. Takovými prvky jsou například obrazy, text, zvuk, barvy. Videoobsah je také vhodný v rámci SEO. Díky videím lidé déle zůstanou na vašich stránkách, a snižuje se tak míra odchodu jinam.

Videoobsahem přitáhnete zákazníky přímo do centra dění. V rámci sociálních sítí je můžete nechat hlasovat, volit a sdílet názory. Každý zákazník si tak najde to své, má personalizovaný zážitek a zapamatuje si vás.

3. Influencer marketing

Možná si myslíte, že influencer marketing je pasé. Opak je pravdou. V dnešní době se totiž klade mnohem větší důraz na autenticitu a férovost. Influenceři přemýšlejí nad tím, zda je pro ně spolupráce relevantní, a značce tak dodávají další punc důležitosti. Díky influencer marketingu se vaše produkty dostanou dál a mohou chytit za srdce i některé zákazníky mimo vaši běžnou cílovou skupinu.

Influencer, který vybudoval silnou základnu svých fanoušků a panuje mezi nimi důvěra, může vaší značce skutečně pomoci. Oslovit můžete youtubera, blogera nebo slavnou osobnost, která má vliv na sociálních sítích.

4. Virtuální realita

Virtuální realita nabídne vašim zákazníkům neotřelý zážitek a možnost si produkt „vyzkoušet“. Ještě před nákupem můžete formou virtuální reality vizualizovat konečný produkt, a pomoci tak zákazníkům v rozhodování.

Virtuální realitu můžete v rámci marketingové strategie využít také pro interaktivní reklamní kampaň. Klienti se stávají součástí příběhu a zvyšuje se tím jejich zapojení. Získávají dojem, že si produkt opravdu vyzkouší na vlastní kůži.

5. Výzva k akci

Výzva k akci je krátká zpráva nebo tlačítko, kterým žádáte své klienty, aby něco udělali, vykonali nějakou akci. Jedná se například o nákup, zjištění dalších informací nebo navigaci k dalšímu kroku.

Pokud výzvu k akci propracujete, může budit dojem naléhavosti. Klienti budou mít pocit, že to, co po kliknutí získají, je skutečně jedinečné, výhodné, omezené a je tady jen pro ně. Tlačítko „výzva k akci“ pomáhá s personalizací na základě specifických segmentů nebo chování cílové skupiny.

Výzva k akci je důležitou součástí marketingové strategie pro rok 2024, která z jednotlivců dělá vaše zákazníky.

Závěrem

Využívejte ve své marketingové strategii všech dostupných nástrojů, které jsou pro rok 2024 klíčové. Nebojte se umělé inteligence a začleňte ji plnohodnotně do svého plánování.

Tak jako tomu bylo v předchozích letech, i v roce 2024 nezapomínejte na budování vztahů se svými klienty. Přemýšlejte nad svou strategií tak, abyste nové klienty získávali, a s těmi stávajícími vztah prohlubovali.


Článek byl připravený ve spolupráci se společností Orange Academy s.r.o.

Zanechte komentář

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Jednotný kurz za rok 2023

    |

    Fyzické osoby, které nevedou účetnictví a mají příjmy či výdaje v cizí měně, mohou použít pro přepočet cizí měny jednotný kurz. Jednotný kurz za rok 2023 byl vyhlášen ve Finančním zpravodaji číslo 1/2024. Například pro euro činí 23,97 Kč, pro dolar 22,14 Kč. Pro přepočet cizích měn, které nejsou uvedené v kurzovním lístku, se použije přepočet přes třetí měnu, kterou si mezi sebou poplatníci dohodnou. Případně je možné využít služeb znalců se specializací na devizovou problematiku.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty